dinsdag, mei 17, 2005

Een klein weekje verder

Het verlengde weekend zit erop. Het slechte weer is enigzins uitgebleven, dank je.
Na lange tijd nog eens met de fiets een toertje gemaakt. Antwerpen was (verkeers)leeg, een verademing.
We zijn eens gaan kijken naar mijn baseball team, de Antwerp Eagles, maar stonden voor een gesloten deur. Jammer, dan maar verder, ritje rond het Nachtegalenpark. Mooie huizen gezien, de prijzen zullen navenant zijn.

Enkele weken geleden nog eens het genoegen gehad om "Yojimbo", een van de meesterwerkjes van Akira Kurosawa te zien. In het begeleidende boekje stond dat Sergio Leone er later zijn "Fistfull of dollars" zal op baseren. Gisteren heb ik hem kunnen zien, die Fistfull. Een koel Clint Eastwoord, een schitterende Gian Maria Volonté waarvan het slechte er zo afdruipt, ... Een mooie spaghetti western (als ik me niet vergis ook de eerste spaghetti van Sergio Leone). Enfin, dus, leuke avond gehad met het bekijken van deze film.

Tot de volgende ...