maandag, mei 23, 2005

Wat een ontdekking ...

Zaterdag met het vrouwtje tickets gaan halen voor het Festival van Vlaanderen, in augustus. (Nog nooit bijgewoond? Zeker eens een keertje doen!)
Er waren problemen met de computer, maar met wat Antwerpse gelatenheid werden twee uren (!) wachten uiteindelijk verzilverd met twee toegangskaarten voor Huelgas Ensemble.
Maar dat was nog niet de ontdekking ...
Toen we naar een tweedehands boekenzaakje wilden stappen, aan de Lange Koepoortstraat, zagen we een klein winkeltje: de Record Collector. Van buiten niet veel bijzonder, maar binnenin ... een hele Sesam-open-je ervaring. Zover je kon zien allemaal vinyl.
Ik was al een tijd op zoek naar een van de eerste Elton John platen (met gelijknamige titel, van 1970) maar vond hem niet als CD en als plaat ... daar durfde ik helemaal niet op hopen. En in dat winkeltje, in de Lange Koepoortstraat, daar staat-ie netjes in de rij, in meer dan goede staat ... aan 4 euro !
Uiteraard direkt gekocht en thuis opgezet.
Daar ga ik zeker nog kijken.
Tot de volgende ...