maandag, juli 04, 2005

Pink Floyd

Zaterdagavond, Live8, Pink Floyd ... na 24 jaar nog eens bijeen. Roger "Richard Gere" Waters zag er goed uit, de anderen ietsiepietsie buikje, maar ze hadden het toch nog: 2 stukjes uit "Dark side ..." en dan nog "Comfortably Numb" ... Whish I was there ...
Zoals Dave Gilmour het zei: "Any squabbles Roger and the band have had in the past are so petty in this context (Live8) and if re-forming for this concert will help focus attention then it's got to be worthwhile." That's the spirit!
En nu maar hopen dat ze toch nog eens samen iets gaan doen en de wereld rondreizen.
Twee tickets deze kant uit, alsjeblief!

maandag, mei 23, 2005

Nog een Eurovision songcontest oprisping ...

Als je je ergert aan het EV-SC, kijk, maar vooral luister er dan eens naar via de BBC. Terry Wogan, een anders zo braaf persoon, laat dan, op BBC-1 al het cynisme dat hij gedurende een jaar opspaart, los.
Al 37 jaar doe hij dat.
Dus, niet vergeten voor volgend jaar: EV-SC 2006, kijken en luisteren via BBC-1.
Toodeloo!

Wat een ontdekking ...

Zaterdag met het vrouwtje tickets gaan halen voor het Festival van Vlaanderen, in augustus. (Nog nooit bijgewoond? Zeker eens een keertje doen!)
Er waren problemen met de computer, maar met wat Antwerpse gelatenheid werden twee uren (!) wachten uiteindelijk verzilverd met twee toegangskaarten voor Huelgas Ensemble.
Maar dat was nog niet de ontdekking ...
Toen we naar een tweedehands boekenzaakje wilden stappen, aan de Lange Koepoortstraat, zagen we een klein winkeltje: de Record Collector. Van buiten niet veel bijzonder, maar binnenin ... een hele Sesam-open-je ervaring. Zover je kon zien allemaal vinyl.
Ik was al een tijd op zoek naar een van de eerste Elton John platen (met gelijknamige titel, van 1970) maar vond hem niet als CD en als plaat ... daar durfde ik helemaal niet op hopen. En in dat winkeltje, in de Lange Koepoortstraat, daar staat-ie netjes in de rij, in meer dan goede staat ... aan 4 euro !
Uiteraard direkt gekocht en thuis opgezet.
Daar ga ik zeker nog kijken.
Tot de volgende ...

dinsdag, mei 17, 2005

Een klein weekje verder

Het verlengde weekend zit erop. Het slechte weer is enigzins uitgebleven, dank je.
Na lange tijd nog eens met de fiets een toertje gemaakt. Antwerpen was (verkeers)leeg, een verademing.
We zijn eens gaan kijken naar mijn baseball team, de Antwerp Eagles, maar stonden voor een gesloten deur. Jammer, dan maar verder, ritje rond het Nachtegalenpark. Mooie huizen gezien, de prijzen zullen navenant zijn.

Enkele weken geleden nog eens het genoegen gehad om "Yojimbo", een van de meesterwerkjes van Akira Kurosawa te zien. In het begeleidende boekje stond dat Sergio Leone er later zijn "Fistfull of dollars" zal op baseren. Gisteren heb ik hem kunnen zien, die Fistfull. Een koel Clint Eastwoord, een schitterende Gian Maria Volonté waarvan het slechte er zo afdruipt, ... Een mooie spaghetti western (als ik me niet vergis ook de eerste spaghetti van Sergio Leone). Enfin, dus, leuke avond gehad met het bekijken van deze film.

Tot de volgende ...

woensdag, mei 11, 2005

Mijn eerste ...

Kijk eens aan: mijn eerste stek op het wereldwijde web.
Ik heb nog geen idee wat dit zal worden, dus geef me even de tijd. Waarschijnlijk gebruik ik het als een soort dagboek: keuvelen over mijn gezin, vrienden, hobby's, ... we zien wel.
En als het toch te vervelend is, je weet waar de "back"-toets staat.
Zo.
Tot de volgende keer maar weer ...